Analyse en Actie met Big Data

Op basis van big data kunnen we conclusies trekken over wat uw bezoekers nu echt willen. Door het opzetten van gecontroleerde tests vormen we aannames om tot conclusies.

SplittestenklOp basis van data gegronde optimalisate van uw marketing strategie.
Aan de hand van klantgedrag een steeds betere website.
Meerdere versies van uw website afhankelijk van de bezoeker.

Uitvinden wat uw doelgroep exact wilt

De zogenoemde best practices die wij hanteren helpen uw onderneming al de concurrentie ver achter te laten. Maar we willen altijd meer en zo optimaal mogelijk presteren. Door de gecontroleerde tests uit te voeren en keuze te maken op wat uw doelgroep exact doet krijgt u gaandeweg steeds meer informatie over wat uw doelgroep beweegt. Hierdoor is het aanspreken van nieuwe markten met nieuwe producten ook een stuk makkelijker en efficiënter.

De beste versie van uw website

Een van de meest gangbare tests is het weergeven van twee versies van uw website aan ieder de helft van uw bezoekers. Zo kunnen we statistisch significante conclusies trekken over de voorkeuren van uw doelgroep. Het geheime van de data zit hem in de grote getallen. Door de grote hoeveelheid data die we in verloop van tijd verzamelen kunnen we significante conclusies trekken over het bezoekersgedrag op uw website. Hierdoor kunnen we nog verder uw website optimaliseren, stap voor stap aan de hand van de data die we verzamelen over uw bezoekers.

Meer bezoekers overhalen tot aankoop

Een veld waar data-based testing enorm effectief is is in de verkooptrechter bij het verkoopproces. Door exact bij te houden waar bezoekers nu wegvallen, moeite hebben of het aankoopproces verlaten kunnen we dit verkoopproces verder stroomlijnen en uw conversiepercentage verbeteren. Zo haalt u meer uit de bezoekers die op uw website belanden.

Over A/B Tests en Multivariate Testing

Door multivariate of A/B testing toe te passen analyseren we exact het gedrag van uw doelgroep bij verschillende proposities. Bij een simpele A/B test zetten we twee versies tegen elkaar af. Hierbij krijgt de helft van de doelgroep de ene versie van uw website te zien en de overige helft de andere versie. Bij een multivariate test zetten we meer parameters tegelijk tegen elkaar af. Hierbij gaan we over tot regressieanalyse en statistisch significant onderbouwde uitspraken over de meest optimale structuur van uw website.