Op het juiste moment uw boodschap herhalen

Met remarketing kunt u uw product opnieuw onder de aandacht brengen bij personen die al eerder op uw website zijn geweest. Zo kunt u alsnog personen over de streep trekken met een aantrekkelijke propositie.

Mp13klOpnieuw onder de aandacht bij potentiële klanten.
Spreek voormalige klanten aan met een aantrekkelijke propositie.
Een efficiënter resultaat op uw marketinginvesteringen.

Hoe remarketing precies werkt

Wanneer een bezoeker op uw website komt, of een product bij u heeft afgenomen, plaats de remarketing software automatisch een cookie in de browser van deze bezoeker. Wanneer deze bezoeker dan andere websites bezoekt weet de software dat deze persoon ook uw website heeft bezocht en kan daardoor relevante advertenties aan deze persoon tonen. Ook wanneer de bezoeker zicht op andere websites of sociale netwerken bevindt. Zo kunt u aan perfect relevante promoties doen.

Het overhalen van twijfelende klanten

Het komt natuurlijk voor dat een bezoeker op uw website is geweest maar nog niet is overgegaan tot conversie. Misschien heeft de bezoeker meer tijd nodig om de keuze te maken of is men er gewoon op dat moment niet aan toegekomen. Met remarketing komt u weer onder de aandacht van deze bezoeker en leidt u hem of haar terug naar uw website. Dit kan gebeuren via tekstadvertenties, banners of contextuele advertenties. Het is bewezen dat herhaling van uw kernboodschap werkt.

Remarketing als herinnering aan voormalige klanten

Ook indien een bezoeker al eens bij u besteld heeft kunt u met remarketing weer onder de aandacht komen. Dit is uiteraard een zeer lucratieve doelgroep aangezien personen die al eerder bij u hebben besteld ook meer geneigd zijn om bij u weer een bestelling te doen. Mensen vergeten immers snel. Door voortdurend zichtbaar te zijn bij deze doelgroep kunt u deze voormalige klanten weer overhalen om bij u te bestellen.

Privacy en remarketing

Inzake de nieuwe cookiewetgeving is remarketing aan de wet gebonden. Met remarketing wordt immers een cookie in de browser van de bezoeker. Wij zorgen uiteraard dat u bij remarketing ook aan deze wet voldoet. Gewoonlijk voldoet een disclaimer op uw website met de daarin betreffende informatie.

Waar remarketing exact inzetten

Remarketing is zeker nuttig indien u op zoek bent naar een efficiente manier om voormalige websitebezoekers en klanten weer aan te spreken. Er zijn verschillende netwerken om dit te doen, waarbij de keuze afhangt van de overkoepelende internet marketing strategie. Denk aan remarketing via display marketing zoals het Google Display Network, Facebook adverteren of video promotie via Youtube.